Το Liu He Ba Fa, που συχνά αποκαλείται και Water style boxing, ανήκει στα όχι ιδιαίτερα γνωστά εσωτερικά στυλ των πολεμικών τεχνών. Παρόλου που μοιάζει να έχει ομοιότητες με τα περισσότερο διαδεδομένα εσωτερικά συστήματα όπως το Τάι Τσι Τσουάν, το Baguazhang και το Xingyiquan, διατηρεί ωστόσο μία ιδιαιτερότητα στην εξέλιξη του από την αρχή της καθιέρωσης του πριν από χιλιάδες χρόνια μέχρι τη σημερινή εποχή αλλά και στις αρχές και εφαρμογές του.
Σύμφωνα με την ιστορία, το Liu He Ba Fa προέρχεται από τον 10ο αιώνα με ιδρυτή τον Ταοϊστή μοναχό Chen Tuan, γνωστό και ως Chen Xi Yi ή και Chen Bo και καθιερώθηκε κατά τη διάρκεια της δυναστείας Song (960-1279 μ.Χ.). Η εξέλιξη του Liu He Ba Fa περνάει μέσα από την διαδοχή πολλών γενεαλογιών με αναρίθμητους δεξιοτέχνες δασκάλους όπως τον Li Dongfeng, Song Yuan-tong και τους πιο πρόσφατους Lee Dao Li, Chen Yi-ren και Li Chung οι οποίοι επίδρασαν σημαντικά στην εμβάθυνση και διάδοση του στυλ.
Το στυλ διαδόθηκε σημαντικά κατά την δεκαετία 1930 και 1940 με δάσκαλο τον Wu Yihui, διαχειριστή και μέλος του διδακτικού προσωπικού του περίφημου “Nanjing Central Guoshu Guan” (Zhong Yang Kuo Shu Kuan).
Με αρκετά στοιχεία στην κινησιολογία του που χρησιμοποιούν την δυναμική του Xinyi, τον χαρακτήρα του βηματισμού του Baguazhang στις αλλαγές κατεύθυνσης και την ευφυή δυναμική της εξουδετέρωσης από το Τάι Τσι Τσουάν, το Liu He Ba Fa δημιουργεί κινήσεις ροής σε διάφορα επίπεδα και άξονες χρησιμοποιώντας χαμηλές, μεσαίες ή και ψηλές στάσεις. Ο ρυθμός εκτέλεσης με τη εναλλαγή του αργού και του γρήγορου μοτίβου ή και της εκρηκτικής απελευθέρωσης προσδίδει στο στυλ τον χαρακτήρα του ρέοντος νερού ή της πυγμαχίας του νερού (quan). Ο νους (yi) καθοδηγεί την κίνηση και η οξυδέρκεια του δεξιοτέχνη παίκτη του Liu He Ba Fa ενισχύεται αδιάκοπα από την συγκέντρωση στη ροή του Qi.
Η εξάσκηση δεν ενεργοποιεί μόνο τους μύες, τους συνδέσμους και τα οστά, αλλά και τα εσωτερικά όργανα. Οι κινήσεις διακρίνονται για την κομψότητα, την ελαφρότητα και τη σταθερότητά τους, ενώ εκτελούνται με ροή και ηρεμία.
Οι 6 αρμονίες εκφράζουν τα ποιοτικά στάδια εξέλιξης του μαθητή, καθοδηγώντας την πρόοδο του και την πνευματική του ανάπτυξη.
Οι 8 μέθοδοι αναφέρονται στη διάκριση των πολεμικών εφαρμογών σε εξωτερικές και εσωτερικές.
Ξεκινώντας με τη φόρμα, ο ασκούμενος του συστήματος προχωράει στην εμβάθυνση της, στις ποιοτικές αξίες, τις πολεμικές εφαρμογές και την εσωτερική εργασία.
Ως εσωτερική τέχνη, δεν λειτουργεί μόνο ως σύστημα αυτοάμυνας, αλλά ωφελεί επίσης την υγεία αυξάνει τη μακροζωία καθιστώντας το ως ένα ολιστικό σύστημα άσκησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου